És közben az ügyintéző használja a "Jedi mind trick"-et.
Ma elzarándokoltam a GTS Datanet internetes szolgáltató Duna Plaza-ban lévő ügyfélszolgálatához. 3 éve jártam ott utoljára, amikor a jelenlegi szerződést megkötöttem. Akkor még a plaza területén voltak, középtájt. Háromszor jártam be az egész nyavalyás helyet, de nem találtam meg őket. (Viszont láttam egy cipő boltot, ahol árulnak jó Nike cipőket.) Arra emlékeztem a honlapjukról, hogy valamelyik határoló utcáról kell bemenni. A honlapon lévő térkép pedig az épület északi sarkánál jelöli az ügyfélszolgálatot.
Kimentem hát az utcára a második kör után és elsétáltam a térképen jelzett helyre. Ott volt egy bejárat, hát bementem. Mint kiderült, eljutottam a plaza másik végéhez, csak most a legfelső emelet helyett a földszinten voltam. (5. emeleten vannak.) Ekkor tettem meg a harmadik köröm. A Vodafone szórólapokat osztogató lányok szerintem hülyének néztek már.
Végül újból kiléptem a kapun és elkezdtem körbe sétálni a másik irányba. Ott találtam egy "irodaépület" bejáratot, mellette a GTS Datanet táblájával. Belépek a recepcióra, a pult mögötti srác ad egy kártyát, és elkéri a nevem. Felmegyek az ötödikre, majd követem a kiírásokat. Kihalt szobák, kibelezett kábelcsatornák, üres falak. Több tíz méteren át. Közben a plafonon pici táblák méterenként, amik mutatják, hogy merre van a GTS Datanet. Egy hatalmas terem (hasonló kinézet) végében van egy kapu, oda vezetnek a pici táblák. Csöngetek, mert ki van írva, hogy kell. Kattan az ajtó, belépek. Elkérik a kártyám számát, majd útba igazítanak: a folyosó végén forduljak balra, narancs színű ajtó. Elindulok a folyosón, nézem az ajtókat. Irattár. Konyha. Szerverszoba. (Hö-hö, ide benyissak?) Aztán a folyosó elkanyarodik balra... Ajtó nélkül. De ekkor felfedezem, hogy ki van rakva egy hatalmas tábla: ÜGYFÉLSZOLGÁLAT. Ezt de jól elrejtették...
Egy lány és egy srác ül egyen feketében, hangosan köszönnek. Egy idősebb fickó ül a várakozóknak fenntartott fotelben, egy csinosba öltözött lány a háttérben üldögél. Leülök az egyenruhás lányhoz. "Szeretnék nagyobb sebességű csomagot." Beazonosítanak, majd előveszi a Yo! Neked ajánlatokat. Szerettem volna a lehető leggyorsabb csomagot előfizetni, de nem a Yo ajánlatokból. (Ez egy internet előfizetés fix díjjal + perc alapú telefondíj. Ha nem telefonálsz nincs fizetendőd az internet díja felett. Nekem meg nincs vonalas készülékem...) Elmondom, hogy nekem nem kell a telefon, csak a net. "Akkor Neked CsakNet csomag kell." "Igen, valami ilyen fantázianevű csomagot néztem ki." Elém rakja annak is az árlistáját. (Érdekesség képpen: Yo csomagban legnagyobb sebesség 12 MBit. Ez 16.500 HUF körül van. CsakNet csomagban legnagyobb sebesség 15 MBit. Ez 10.500 HUF. A nagyobb sebesség látványosan olcsóbb. /25%-al nagyobb sebességet 63%-os áron kapnál./) Legyen a 15 MBit.
Ehhez le kell tesztelni, hogy bír-e a vonalam ekkora sebességet. Felkapja a telefont, hívja a műszakiakat. "Ezt és ezt az ügyfelet kellene bemérni. ... Nincs bekapcsolva a modem, nem lehet..." Hogy az a kurtafarkú kismalac az üveghegyen túl harapja meg a makkot! ... "Ok, az XY utcát bemérte, ahhoz közel lakom?" "Igen. Mármint... 15 perc gyalog az közel van?" "Nem, az nincs közel." "Oh."
Azt tudtam, hogy sebesség növelésnél fizetni kell egy egyszeri díjat. Csökkentésnél viszont nem. Mivel én úgy látom, hogy csak növelni szeretném a sebességet, hát tegyük meg, aztán ha nem bírja a vonal, akkor visszavesszük - az már ingyenes. Megkérdezem hát a lányt, hogy jól látom-e a dolgot? "Nem. A Yo ugyanis hurokátadás, a CsakNet viszont nem az. Tehát ha váltani akarsz, akkor a T-Com először visszaveszi a hurkot, leveszi a vonalat, majd visszaadja nekünk és mi utána tudjuk rárakni az új szolgáltatást." Ekkor felnéztem a plafonra és fújtam egy nagyot. És mögöttem megszólalt a muki.
"Ez általában 2-3 hét szokott lenni. Ha fontos a net folytonossága, akkor meg kell hagyni a mostani előfizetést, megrendelni az újat. A T-Com behúz egy új vonalat, azon lesz gyors net, majd le lehet mondani a mostanit." Ha viszket a családi ékszer, akkor én is úgy szoktam, hogy benyúlok a számba, kidugom a kezem a segglyukamon és megvakarom...
Itt kezdtem felidézni a netes keresésem eredményét, hogy a többi szolgáltató (köztük a T-Com) milyen árakat ajánlott. Végül a muki még hozzátette, hogy szeptember környékén új hűségcsomagokkal jönnek ki a Yo termékvonalon és az talán segít. Olcsóbban jutok majd hozzá a gyorsabbhoz. (Ott volt előttem a 16.500-as ajánlatuk. Kétlem, hogy hirtelen 10.500 lesz belőle...) Nem kell végigjátszani ezt a csere-berét.
"Nagyon szépen köszönöm a segítséget, akkor még várok és futok majd még egy kört." "Visszavárunk!"
Hazaértem és felhívtam a műszaki részlegüket. (5 percig próbálkoztam, mire sikerült beütni a telefonba a számot. A vidéki számot néztem, ami 1 számjeggyel rövidebb... Folyton "Ön rossz számot adott meg" jött vissza.) A gép bekérte az ügyfélazonosítom. Megadtam. Elsőre túl lassú voltam, így visszadobta, hogy nem jó. Gyerekek, fogy a türelmem... Bepötyögtem újra, végre elfogadta. 4-es kód a műszakiak. Felvették. "Jó napot, szeretném megtudni, hogy mekkora sávszélességet bír a vonalam, pontosabban tud-e 15 MBit-et?" "Kérném az ügyfélazonosítót." ... Minek adtam akkor meg? ... "Rendben, bár egyszer már bepötyögtem."
Srác kattint kettőt, majd pár másodperc múlva jön a válasz: "4 MBit a biztos." Azt hittem elsírom magam... "Milyen modemje van?" Megmondtam. "Van itt egy újabb model, azzal talán 8 MBit-et is tudna, de nem valószínű." A szerződésben benne van, hogy a nálam lévő model már ismeri az ADSL2+ szabványt, ami a 10 MBit fölötti sebességhez kell. "Túl messze van a központtól, ezen sajnos nem lehet segíteni."
"Nagyon szépen köszönöm a segítséget, viszont hallásra!"
"Viszont hallásra!"
Böngésző megnyit, T-Com oldala megnyit, Kábelnet kikeres, 15 MBit 10.000 HUF. Holnap megyek és megrendelem, GTS-t meg lemondom.
Miért nem tudott a Digi beindulni? Tavaly ősszel kiépítették a kábeleket, azóta néma csend.
Röhej.
Utolsó kommentek